Myrstadens forum har bytt namn och plats! Nu heter vi istället Antkeepers. Välkommen att istället läsa allt om myror på www.antkeepers.com/se

Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Myrstaden blir Antkeepers! 
Författare Meddelande
Admin
Användarvisningsbild

Inlägg Myrstaden blir Antkeepers!
Det här brevet går att läsa mer lättläst här.

Till Myrstadens medlemmar,

För exakt nio år sedan idag, den 17 mars 2007, startade jag denna mötesplats – Myrstaden. Myrintresset i Sverige var då till synes obefintligt, och de svenskar som faktiskt var intresserade hade få platser att dela sitt intresse på. Ute i världen, internationellt sett, har intresset att ha myror hemma dock haft större spridning. Det finns otaliga forum, myrbutiker och formikarie-tillverkare där ute – helt underbart! Däremot saknades en svensk samlingspunkt. Men 2007 blev alltså året då vi började gruppera oss även här på hemmaplan. Sedan dess har vi blivit över 600 medlemmar som tillsammans författat mer än 12000 inlägg fördelat i mer än 1000 olika trådar. Det är bra jobbat för ett så smalt område som just myror!

Vi har ett fantastiskt community. Våra medlemmar är hjälpsamma, positiva, pedagogiska och framför allt: kunskapstörstande. Vi är alla här för att få veta mer och för att dela med oss av våra erfarenheter. En myrmekolog blir aldrig fullärd! Det finns alltid något nytt och spännande att lära sig – och vi lär oss allt av varandra.

Nu har det blivit dags för förändring. Vi uppgraderar vårt community: ny sajt, nytt forum. Vi kastar av oss de kedjor som gratisforumen bundit oss vid. Vi migrerar till grönare betesmarker. Sedan något år har jag jobbat på denna nya mötesplats som jag kallar Antkeepers.

Ja, du läste rätt. Vi byter namn! Antkeepers kommer att ha en svensk och en internationell del. Du som användare kommer att kunna vara del av båda med ett enda konto – mycket praktiskt! På Antkeepers har jag skapat en mängd artiklar med material hämtat ur den mest populära och betrodda myrlitteraturen. Jag har fått hjälp av många av er medlemmar med allt från artiklar till tips på strukturer och användarvänlighet. Tack!

Antkeepers är mycket mer community-baserat än Myrstaden någonsin var. Här kommer du att kunna ha en egen profil, med profilbild, statusuppdateringar, vänner och allt det som hör till ett modernt community. Jag hoppas att du ska gilla det lika mycket som jag gör.

Vårt forum här på Myrstaden kommer att finnas kvar, intakt, men inom en snar framtid kommer det att låsas. Detta innebär att du fortfarande kan gå in och läsa det som diskuterats, men det kommer inte vara möjligt att skriva något. Framtida diskussioner tar vi på vår nya arena.

Välkomna till Antkeepers!

Linus
https://www.antkeepers.com/se

17 mar 2016 12:47
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 1 inlägg ]